Tuesday 26 July 2011

PASTI AS-SOLIHIN MENUJU TRANSFORMASI


Alhamdulillah, saya panjatkan kesyukuran kehadrat Allah SWT kerana dengan izinnya, dapat diterbitkan bulletin PASTI As-Solihin keluaran bulan Ogos. Sepertimana yang sedia maklum, bulan ini merupakan bulan Ramadhan yang penuh keberkatan dan kerahmatan. Didalam bulan ini juga diturunkan satu risalah terbesar buat panduan umat manusia iaitu Al-Quran. Dalam keluaran ini, sedikit tazkirah berkenaan bulan Ramadhan dan Al-Quran diselitkan untuk sama-sama kita renungi dan hayati. Mudah-mudahan kita mendapat manfaat bersama. 

PASTI juga dalam usaha melakukan transformasi. Bermula dengan gotong-royong membersihkan bangunan PASTI pada bulan JUN, pihak pengurusan PASTI juga merancang untuk membaik pulih bangunan PASTI untuk kemudahan anak-anak kecil yang dahagakan ilmu agama sebagai panduan hidup mereka dikemudian hari. Sehubungan itu, pihak kami sangat mengalu-alukan sumbangan daripada tuan/puan terutamanya dalam bentuk kewangan. Sumbangan bolehlah diberi terus kepada guru-guru PASTI As-Solihin.

Pengurusan PASTI juga ada membuat jualan kerepek bersempena sambutan Aidil Fitri tidak lama lagi. Sampel kerepek boleh didapati di pejabat PASTI As-Solihin pada waktu persekolahan. Selain itu, pengurusan PASTI dengan kerjasama Kedai Yunus Versatile Enterprise, Kedai Esah & Sons dan Kedai Ayam Bob telah menjual produk jus minuman yang diperbuat daripada daun pokok stevia. Produk ini tidak mengandungi gula tetapi menggunakan manisan tumbuh-tumbuhan daripada daun pokok stevia dan tidak memudaratkan kesihatan. Sebahagian daripada keuntungan jualan kerepek dan jus minuman ini akan digunakan untuk membantu Tabung Transformasi PASTI As-Solihin.

Akhir sekali, saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka yang selama ini berterusan membantu PASTI As-Solihin. Saya juga menyeru kepada tuan/puan untuk bersama-sama membantu anak-anak kecil kita mempelajari dan mengenali Islam dalam keadaan yang lebih selesa. Mudah-mudahan menjadi ibadat buat bekalan kita di akhirat nanti. 

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak

No comments:

Post a Comment

Click to Make One